Saturday, December 27, 2014

Banjir 2014: Kelantan, Terengganu, Pahang, Perak, Perlis dan Kedah

1. jps mmg expect thun ni worse..tp tak seteruk ini.

2. kalau pusat pmindahan tu x diwartakan sbgi pusat pmindahan...mmg la penyelamat xtau

3. stakat ko je pggil tu pst pmindahan tp dorg xtau..mknn xleh anto

4. kwsn2 yg dijangka banjir mmg dh dimaklum dr rmah ke rumah...tp sbb org2 situ kate mn pnh banjir kt situ...jd dorg x nk pindah

5. bila dh teruk...arus deras..n hanya sedare mare ko jek tau ko duk kt ceruk kg tu....mn la penyelamat nk g tolong dgn pantas

6. pylamat pn manusia..ada anak bini makpak..bkn superman

7. mcm intim dlu..awal2 dorg x isytihar intim pusat pmindahan..xde makanan kan dihantar

8. time ptt xyah birokrasi..depa nk suh berbirokrasi isytihar darurat bagai

9. kalau korg/team dgn mampu sewa heli..plis proceed..xyah n wat ayat maki mcm2..korg ni nk tolong ke nak publisiti

10. yg kata xde org selaras bantuan tu..dah nape xkontek PKOB (urus bantuan), JKM @ MKN.

11. JKM, MKN etc pun xcukup kakitangan...jadi ko urus jelaaaa...dh packing siap baru tny urusetia mana nk anto..takyah kecoh boleh?

13. bila jadi bencana..yg paling susah adalah bila VVIP dtg. jadi...PM xyah dtg pn xpe..lagipun bangjib bkn pengerusi bencana kbangsaan..pgerusi itu bang maydin. cuma utk mileage dia as politician dia jek...bila dtg pn bkn dia leh berenang slmatkan org

14. Selepas ini pengurusan bencana perlu disebarkan..supaya org tau. apa tu pusat pemindahan, knp perlu ke pusat pemindahan..apa no2 yg perlu di kontek

15. nape nk marah kerajaan persekutuan je.kerajaan negeri bukankah sepatutnya patut ready dulu.bak kate tpm...klu tak isytihar darurat pun..federal still bantu..takde beza pun. Dalam kes Kelantan, MB sendiri mengatakan tidak perlu darurat.

16. cuma masalahnya thun ni sgt truk..overpowered. xcukup man power n aset yg bersesuaian. sape yg cakap mana kapal selam tu...aku isytiharkan dia sebagai ketua org bodoh sedunia

**font/ayat caca marba..sebab guna phone.

Tuesday, December 9, 2014

1 year of Yahooo!!

Hee...not exactly 1 year today..1 year 3 days. haha

Hari melarikan diri dari Kemaman. Perjalanan yang ohsem..walaupun berdebarnya Tuhan jela tahu.

Sempena ulangtahun tu, aku meraikannya dengan jalan-jalan....(habiskan duit) kat Jalan TAR. lol.

Nyaris la Sogo tu aku pandang jeling-jeling jek.

Ok, bukan itu nak ceritanye pun adoii.

Oh tapi hari ini official aku kat Kementerian baru.

Setahun...macam kejap sesangat. macam takde mende pun buat. Hahaha.

Harap-harap tahun depan lebih menjiwai diri sendiri. Ahaks.