Wednesday, February 22, 2012

Gatal tangan

Minggu lepas..ketika berlenggang kangkung pakpung lalu depan bilik 3rd boss.

"Munirah!! Munirah!!" Boss jerit dari dalam bilik. Aku pun brek mengejut kat depan pintu dia. Boss bangun sambil pegang kalendar. Tangan lagi sebelah garu-garu kepala.

"16hb dengan 17hb ni ade apa ye? Apsal kat kalendar ni ada tanda bulat ye? Apsal saya tak ingat apa dia ye" Dahi kerut-kerut.

"Ooo..yang tuuu...memang la Encik F tak tahuuuu....sebab saya yang bulatkan! he he he" sambil sengih yang paling menawan.

"Engko ni kann...!!eee...yang ko pegi conteng kalendar aku ni padahal??? Buang masa betul aku pikir apa bendanya 16hb dengan 17hb ni! Geram betullah aku dengan engko ni..hesh!"

"He he he...sorrrryyyy!!" terus cabut lari dengan pantas!


****
Beberapa hari lepas pulak, 2nd boss aku cakap....SPA dah silap ambil BUDAK NAKAL jadi PTD...he he he..tu la padahnya bila boss cuba nak provok anak buah tapi tak jadi, anak buah pulak yang provok boss balik...dapatlah title budak nakal..kuangkuangkuang~

Sunday, February 19, 2012

Multiskilling & Multitasking

 Lawatan YAB TPM & Isteri ke Kuantan, Pahang.
Thanks to Mr. Faizul (Enche Photographer SUK) for this pix ;p
Oh yes, im the bidan terjun photographer - Multiskilling



And....multitasking.
Bidan terjun gadis mock voucher lalalaa~
Thanks to Teacher Fais for this pix...rajin hantar gambar ni kat i...kui3~



16 Februari 2012

Bayu Pantai


Membiarkan diri dihempas bayu laut...sudah cukup untuk membuatkan kita sedar betapa berkuasa Sang Pencipta.
 

Monday, February 13, 2012

Hati yang degil

Walau berkali-kali kita mengingatkan hati kita, jangan rasa begitu, jangan rasa begini.

Kadang-kadang..ia tetap juga mahu rasa begitu atau begini. Terutama dengan orang yang rapat dengan kita.




Dan, kenapakah kita masih tidak mahu berterus terang?

Friday, February 10, 2012

Thursday, February 9, 2012

Musibah atau Rahmat

Sesuatu yang berlaku keatas kita, walau pun zahirnya kelihatan baik, tetapi jika fenomena yang berlaku keatas kita itu menyebabkan kita menyimpang dari kehendak Allah dan RasulNya, maka itu adalah MUSIBAH.

Dan sesuatu yang kelihatan pada mata kasar adalah sesuatu yang tidak baik atau kurang baik. Tetapi penzahiran dari fenomena tersebut adalah, kita mampu kekal dalam perintah dan kehendak Allah. Maka itu adalah RAHMAT.


 

Syukur Di Tempat Yang Salah

Semalam salah seorang staf di pejabat bagi cenderahati pada aku, my 3rd boss & 2nd boss. Staf berkenaan baru pulang dari bercuti dari satu tempat ni. masa tu kami dalam bilik 3rd boss.

3rd boss  pegang cenderahati (key chain berbentuk menara) tersebut ala-ala baru dapat anugerah sambil berkata "Alhamdulillah...terima kasih kerana memberi award ini kepada saya. Syukur saya dapat melakukan adegan-adegan panas di dalam filem ini dengan baik dan Alhamdulillah semua dapat menerimanya. Selepas ini saya berazam akan melakukan adegan yang lebih panas lagi supaya anugerah ini masih milik saya!"

Ok, keadaan aku memang nazak masa tu. Sakit perut. Gelak. Kemudian, 3rd boss berkenaan berkata "Kenapa awak gelak??Saya buat lawak ke?"

"Ok, itu bukan lawak ke??"

"Heh, kan ARTIS suka cakap macam tu....sedap je mereka ber-Alhamdulillah dan bersyukur kan? Its sooo easy to say anything without thinking..."


Aku. Senyum je....



Thing to ponder.

Wednesday, February 8, 2012

Internal

Just wanna share 1 motivation story. Forwarded by my KP.

*******

A business executive was deep in debt see no way out. Creditors were closing in on him. Suppliers were demanding payment. He sat on the park bench, head in hands, wondering if anything could save his company from bankruptcy.

Suddenly an old man appeared before him. “I can see that something is troubling you,” he said. After listening to the executive’ woes, the old man said, “I believe I can help you.” He asked man his name, wrote out a cheque, and pushed it into his hand saying, “take this money. Meet me here exactly one year from today, and you can pay me back at that time.” Then he turned and disappeared as quickly as he had come.
The business executive saw in his hand a cheque for $500,000, signed by John D.Rockefeller, then one og the richest men in the world.
“I can erase my money worries in an instant!” he realized. Nonetheless, the executive decided to put the cheque in his safe first. Just knowing it was there, would give him strength to work out away to save his business, he thought. With renewed optimism, he negotiated better deals and got extended terms of payment from creditors. Soon he could close some big sales. Within a few months, he was out of debt and making money once again.

Exactly a year later, he returned to the park with that uncashed cheque. The old man did not appear for some time yet the business executive decided to wait for a while more. A while later the old man came along the way but seemed to be unmindful of the business executive. He stopped the old man and was about the hand over the cheque with a few words of thanks as well as share his success story.

At the same time, he saw a nurse come running up and grabbing the old man. “I’m so glad I caught him!” she cried. “I hope he hasn’t been bothering you. He’s always escaping from the rest home and telling people he’s John D.Rockefeller. ” and she led the old man away by the arm.

The astonished executive just stood there, stunned. All year long he’d been wheeling and dealing, buying and selling, convinced he had half a million dollars behind him. Suddenly, he realized that it wasn’t the money, real or imagined, that had turned his life around. It was his new found of self-confidence that gave him the power to achieve anything he went after. He understood that confidence is nothing but the distant vision held positively no matter what comes in between. It comes from one’s own commitment and dedication and entirely internal.

Kehilangan Semangat


Picture taken at bendang

Friday, February 3, 2012

Don't Speak...


....unsaid.


hurt you.
hurt me.
friend.
friendship.
forgiveness.
forgive you because...
i still want you in my life. 
forever.
this is what i called...
....friendship.



Baik Ke Tidak

Untuk jadi baik atau tidak..

.....you choose...

Syaitan in the air :)
Picture taken at Malacca