Friday, April 15, 2011

Taman Negara

Super mabelessss separuh penggal April.

Dari pulau ke sungai. Dari bandaraya ke ulu. Semuanya dalam masa 14 hari pertama April.

Awal April ke Tioman kemudian ke Kuala Lumpur terus ke Ulu Tembeling.

Tak tau nak cakap macam mana...ia sangat marvellous la! So, layan je la gambar-gambar i pi ulu tembeling neh ye..hihi..enjoice!
On the way ke Kg. Gusai lawat projek klinik desa (eh..ni dah second boat)
With Cik Wan ;)

Boat to Gusai (First Boat)

On the way to Lata Berkoh & Kelah Sanctuary

Wee~hijauu

Love loveee loveee!

1.2 km duh nak kene jungle trekking..huahua ;p

Ku renunggg!

Airnye cejukk bangett!

Nengok Kelah pemalu ;)

Canopy walkway pulak..err....ade brannn?

Tingginyeeee!!!!!


-tammat-

Nota Bawahan :
Perjalanan jauh ke hulu...banyak benda yang aku terfikir. Berfikir tentang usaha sesetengah orang. Tentang nikmat kesenangan. Tentang nikmat kejadian alam. Sedarlah wahai manusia (yakni orang yang sedang menulis ini), kamu sangat bertuah! Alhamdulillah.


Apa Jadi Bila Superhero Dah Tua

 

hehe...gini la superhero dah tua kot ;) Copy paste dari Media Malaya.

Saturday, April 9, 2011

Perubahan Paksi Bumi

Tahukah anda..? kejadian gempa bumi dan tsunami yang kuat telah menyebabkan perubahan kepada paksi Bumi. Gempa bumi kuat di Chile pada 2010 dan di Jepun bulan lepas antaranya telah menyebabkan anjakan pada paksi bumi.

Kesan daripada perubahan ini akan menyebabkan hari semakin pendek dan perubahan kepada pasang surut air laut menjadi lebih cepat/tinggi.

Adalah tidak mustahil..suatu hari nanti Malaysia pun akan termasuk di dalam lingkaran gempa bumi yang sekarang ini tak sampai sejengkal pun dari lingkaran tersebut......kalau dalam peta la....;p

Jadi, sudah sampai masanya, Malaysia perlu merekabentuk struktur (bangunan) di negara ini berasaskan kepada yang tahan gempa bumi macam bangunan kat Jepun. Itu pun kalau rasa lagi 10 tahun kita masih tak nak robohkan bangunan tu la kan...ngeh3~


To engineers (BEKAS engineer ta-payah sebok) ;
Bersiap sediaaaa laahh!

Friday, April 8, 2011

Teka tekuk

Soalan dari seorang budak darjah 1;

Kenapa, 2 x 2 = 4....2 + 2 = 4 ??


Tapi 1 x 1 = 1....1 + 1 = 2 ??? Kenapa 1 + 1  tak jadi 1?? 

Ade brannnn nak jawab? haha..;p






Anak sedare ku memang pemikir berjaya... berjaya memeningkan orang lain..gagagaga~ 

Nota bawahan :
Sampai sekarang takde sape pun yang boleh bagi jawapan yang logik. kuang3~

Tioman : Holidayy..eh Berkoje

Layann...

Budak kiri dan kanan tu buat perut aku krem ;p

Huh, naseb bek tak pandai swimming ;p
Dah...tu je gambo nye...hahaha ;p
Brukben lembb..sambung kemudian la..
cikedautt!!